24.2.13

Fotonávod: Staré džíny a záplaty


Dostala jsem pro Ellu rifle, původně na lítačku, na donošení.
Pak mi jich ale bylo líto.
Zašila jsem roztrhaná kolena, našila pár záplat...


Tak kdo z Vás má chuť a nějaký kousek na který se mu šikne pár záplat,
může se inspirovat níže. :)


Stačí jen pár odstřižků látek, jednostranný vlizelín a kaťata či jiný kousek, který chceme záplatovat.


Nejprve je třeba rozpárat boční šev nohavice. Volte vždy ten, který není ozdobně prošitý z lícové strany. Označte si dostatečně velký otvor, bude třeba nohavici roztáhnout na plocho, aby se záplata dobře přišívala. Po označení nohavice obrátíme do rubu a vypářeme boční šev.

Tam kde je látka roztržená (a ještě kousek kolem) je třeba nažehlit z rubu vlizelín, nebo si můžete koupit v galanterii přímo záplaty na podšívání určené. 
Z lícové strany pak několika stehny přes podžehlenou oblast díru zašijeme.

Nastřihejte si záplaty a počítejte s tím, že po ušití bude záplata přibližně o 0,5cm ze všech stran menší. A ušijeme je následovně.
1. pro každou záplatu si ustřihněte o něco větší kousek vlizelínu (já použila všude ten tmavý)
2. na lepivou stranu vlizelínu položte lícovou stranu látky
 3. sešijte obě vrstvy k sobě přibližně 0,5 cm od kraje látky
4. odstřihněte přebytečný vlizelín a sestřihněte rohy, ať nemáte po protočení růžky kulaté
5. teď do kříže nastřihněte vlizelín a pomocí vzniklého otvoru záplatu protočte
6. už stačí jen okraje záplaty pěkně uhladit třeba tupou hranou nůžek a je to

Rozmístíme si záplaty a na místo je zafixujeme přežehlením. Stačí jen přitlačit horkou žehličku
na líc záplaty a lepidlo na vlizelínu udělá své. Začněte vždy záplatou, která bude vespod. 
Po přežehlení záplaty kolem dokola přišijeme.


Postupně tak vrstvíme, zažehlujeme a přišíváme další záplaty.

Při přišívání záplaty je lepší umístit zapošití na místo, které pak překryje další záplata. U těch, které již budou mít zapošití odhalené, stačí jen odstřihnout při začátku šití i při zapošívání delší nit, tu pak pomocí jehly prošít do rubu a tam je zauzlovat se spodní nití. Je to jen pojistka toho, aby se šev nepáral.

A když máme všechny záplaty na svém místě, můžeme boční šev nohavice našpendlit a zašít.

Nejprve rovným stehem v místě bývalého švu a pak už stačí jen kraje látky oentlovat a je hotovo.

Během šití jsem několikrát měnila umístění záplat, až jsem přehlídla, že ty s lebkou jsou nakloněné stejným směrem a jsou i na stejné úrovni. Ellinka to ale jako neposeda s nohama v neustálém pohybu dokonale maskuje :)


Pěkný víkend všem.



10 komentářů:

  1. super napad - nadhera - dakujem - urcite bude aj u nas nutnost take nieco poriesit a vyzera to akoby naschval - nie ako zakrytie potrhaneho kolena... super - uzastne napady mavas :D

    OdpovědětVymazat
  2. Kati, super navodik dakujem, prajem krasne tvorenie a prijemnu nedelu :)
    M.

    OdpovědětVymazat
  3. Kači, super!!! Hlavně tedy ten rozpáraný bok. To by mě nenapadlo... Já se tady mordovala s Honzovýma záplatama a ono to jde takhle skvěle...

    OdpovědětVymazat
  4. super, u nás aktuální téma, moc děkuji za návod :)

    OdpovědětVymazat
  5. Paráda a jak holčičce sluší!

    OdpovědětVymazat
  6. Kačenko, tvoje návody miluju!
    Super nápad s tím vlizelínem místo spodní látky.
    Příště si dám práci s vypáráním bočního švu a nebudu ty úzké roury soukat a škrtit pod patkou. Když to tak vidím u tebe, nepřijde mi to jako strašná práce navíc. :o)
    Jsi úžasná inspirace i motivace.

    OdpovědětVymazat
  7. KÁŤO, TO JE PECKA! CHTĚLA JSEM DÁT PŮVODNĚ NEHORÁZNÉ PENÍZE ZA TYTO:
    - http://www.cathkidston.com/cath-kidston/boyfriend-jeans-with-patches-1015270
    ALE TEĎ VIDÍM, ŽE JSEM UŠETŘILA A VRHNU SE NA RECYKLACI. DĚKUJI TI! MÁM RADOST...
    AJDA

    OdpovědětVymazat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...